Nur Amanina Bte Mohd Naeem

ღ Campakkan Segala Isi Hati Kad Sini ღ:
LOVE LIKE BLOG'S , SOMETIMES YOU FOLLOW SOMEONE WHO DOESN'T FOLLOW YOU AND GET HURT WHEN SOMEONE UNFOLLOW YOU





Monday 29 April 2013

#Sahabat


     Hi semua makhluk alam sekalian :]  . Hee, sebelum itu aku nak laungkan kemerdekaan! Merdeka! Merdeka! Merdeka! Jyeahhh :D , Pentaksiran Pusat sudahpun selesai dijawab. 'Wah! Macam confirm boleh dapat A+ pulak dah -,-' 
     Hee, apa khabar semua blogwalking? Sihat tak? Okey, dah tahu dah, korang mesti indukan Nina kan? 'HAHA, penyakit perasan aku dah mula merebakkan virusnya +_^' Ramai dah yang tegur pasal perubahan PEMBEDAHAN PLASTIK muka aku >.< Seriously aku malu! HAHA, gurau je awak. "Ehh, introdaksi terkeluar tajuk pulak --'
     Hari nih, untuk esok dan selama-lamanya. Aku hanya mampu berharap dan menunggu agar hubungan persahabatan antara aku dengan Sahabat seperti dahulu. Hm, dia Triple A aku.Dia adalah segala-galanya, dia Sahabat terbaik yang pernah aku ada. Aku tak pernah dapat atau memiliki Sahanbat seperti dia.
     Dia banyak mengajar aku erti persahabatan dan disebabkan dialah, aku dapat juga melupakan Hafiz Yamin. Dia Sahabat yang cukup sempurna ALLAH telah pinjamkan dia untuk aku. Aku bersyukur sangat-sangat kerana dapat mengenali dirinya.Walaupun masa itu berlalu dengan begitu cepat, namun kenangan-kenangan yang lalu masih lagi terpahat di ingatan ini. Persahabatan kami bermula sewaktu aku takut menaiki Vortex, cepat scroll ke bawah sekarang! 


HAHA, jika dikenang semula kenangan dengan Syasya adn Remy . Aku seakan dapat memutar masa yang ada kembali di malam Isnin, bertarikh 01/01/2013, tepat jam 11.55 malam itu. Terkejut dan gementar even Syasya suruh dia naik sekali dengan aku o.O 'HEHE, dalam masa yang sama tersenyum leber aku dibuatnya'
     Syasya dan dia bertukar tempat, sepatutnya tempat Syasya sebelah aku. And Syasya time tuh seakan akan tahu perasaan aku ketika itu. Seriously aku takut sangat time tuh! Hanya ALLAH yang tahu perasaan aku ketika menaiki benda gila itu --' Tapi perasaan sedikit takut akhirnya berkurangan kerana ada dia disebelah aku. Dia banyak tenanglkan aku diwaktu itu, hm walaupun letih sehari bekerja penat then pada waktu malamnya pula selepas tamat sebulan sehari bekerja dengan untie, aku and Syasya habiskan masa di tapak pesta. Pertemuan aku dengan dia tanpa dirancang, time naik kereta abah Syasya. Aku dengan dia text hinggalah selamat sampai rumah. Disitulahn bermula persahabatan kami :/
    Aku ada belikan dia something yang aku rasa cute sebagai tanda terima kasih sebab sudi datang pada malam itu walaupun pertemuan kami tanpa dirancang and benda tuh lah yang dapat mengeratkan lagi persahabatan kami. Dengan benda tuh juga tanda ikhlasnya persahabatan antara aku dengan dia. 


     Persahabatan kami semakin rapat. Awal sem 3, even kelas tamat kami tunggu bas sama-sama. Then sampainya waktu aku turun dari bas, dia selalu menghalang aku dari turun bas. HAHA, time tuh timbul lah pergaduhan comel antara Prince Kacak & Princess Chubby :D HAHA, kenangan yang manis pernah aku rasa. 'aku rasa manis daripada madu maybe -_-'
     Aku kenal dia tak sampai sepuluh tahun, tapi persahabatan kami dah macam melebihi sepuluh tahun. Hari berlalu, tanpa diduga akhirnya masapun berhenti tanpa hati di ingini. Segalanya berubah, persahabatan kami tak macam dulu dah. aku semakin kehilangannya dia dalam hidup aku. Dan tak pernah aku bayangkan dia akan pergi meninggalkan aku. Ya ALLAH, pedihnya kehilangan Sahabat seperti dia. Setiap hari aku akan memandang langit dan laut. Disitu lah aku berharap agar persahabatan kami seperti dahulu. Semua orang ada kawan tapi tak semua yang bertuah memiliki Sahabat.

Like If You Like My Entry

Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

Sini-sini , jum comment entri Nieyna ..
*HIKH0K*