Nur Amanina Bte Mohd Naeem

ღ Campakkan Segala Isi Hati Kad Sini ღ:
LOVE LIKE BLOG'S , SOMETIMES YOU FOLLOW SOMEONE WHO DOESN'T FOLLOW YOU AND GET HURT WHEN SOMEONE UNFOLLOW YOU





Saturday 24 January 2015

Tips Penjagaan Rambut

  Assalamualaikum





          Hi bloggers, petang ni Nina nak share tips sikit :face69: Tips yang Nina nak kongsikan ni adalah untuk penjagaan sebenar rambut kita  So bagi sapa-sapa yang nak rambut dia cepat panjang, kena buat 3 benda kat bawah ni  Terdapat 3 bahan alami untuk rambut cepat panjang. Tunggu apa lagi, jom scroll kat bawah ni 






Minyak Zaitun telah dipercayai antara bahan untuk merawat rambut. Tidak hanya untuk menghaluskan rambut tapi ianya juga dapat meningkatkan proses pertumbuhan rambut dengan cepat.

Cara Membuatnya: Lumurkan minyak zaitun pada rambut anda dan biarkan kurang selama 1 jam. Kemudian, balas dengan air hingga bersih. 







Perawatan santan dengan rambut akan menjadikan rambut lebih lembut dan bersinar. Apabila konsep ini dilakukan secara teratur, akan dapat lihat hasil yang cepat pada rambut anda.

Cara Membuatnya: Lumurkan santan ke kulit kepala dan rambut anda, kemudian tutup dengan alat penutup kepala dan biarkan selama 15 hingga 20 minit. Seterusnya bilas rambut anda dengan air.






Putih telur mengandungi protein yang tinggi dan dapat mempercepatkan pertumbuhan rambut dan pembentukan rambut yang baru.

Cara Membuatnya: Bilaskan pada rambut anda selama 15 minit. Kemudian cuci sehingga bersih.





 :: Belum cuba belum tahu, kalau dah cuba baru tahu hasilnya. Hehe, sekian




Like If You Like My Entry

Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

Sini-sini , jum comment entri Nieyna ..
*HIKH0K*