Nur Amanina Bte Mohd Naeem

ღ Campakkan Segala Isi Hati Kad Sini ღ:
LOVE LIKE BLOG'S , SOMETIMES YOU FOLLOW SOMEONE WHO DOESN'T FOLLOW YOU AND GET HURT WHEN SOMEONE UNFOLLOW YOU





Friday 16 January 2015

Saya Mengarang, Awak Baca.


Assalamualaikum









           Em, tak semua yang kita harapkan akan menjadi kenyataan. Em, dan tak semua kemahuan kita, kita akan dapat sepenuhnya  Kadang kita sendiri tak pasti apa yang kita mahukan sebenarnya. Manusia ni tak ramai yang bersikap matang dan selalu berpemikiran cetek  Kebanyakkannya selalu pentingkan diri sendiri, malah ada yang suka mengambil kesempatan ke atas golongan yang lemah  Ingat, tak selalu kita berada di atas. Allah Maha Adil.




           Bismillah, yang dikatakan manusia ni ada bermacam-macam jenis perasaan. Suka  gembira  sedih  kecewa  marah  dan sebagainya. Bagi aku, apabila kita berada dalam keadaan serabut atau berasa kosong just dekatkan diri dengan Pencipta kita. Kerana Dialah pemilik segala hati hamba-Nya :1: Jangan putus berdoa, Bagi aku kalau kita yakin dengan sesuatu perkara, kita akan segera untuk dapatkan benda tu dengan cara yang baik :17: Bukannya dengan cara yang jahat :14: Aku akan terus berdoa, berdoa kepada Allah SWT untuk dekatkan hati aku dengan dia :face8: Jika memang benar dia jodoh aku. Dan jika dia bukan untuk aku, aku tak perlu lepaskan sesiapa kerana hati ini sudah menjadi milik dia, dan aku tak akan senang-senang cari sesiapapun lagi :3:

           Kenapa manusia suka ambil hak orang lain :face14: Kenapa manusia suka bersikap munafik :face41: Kenapa manusia tak boleh tengok orang lain bahagia :face21: Dan kenapa manusia sendiri yang selalu tidak berlaku adil :face22: Jika manusia sendiri yang teruskan bersikap sedemikian, nampaknya mereka memang tak sayang bahagia mereka di masa depan nanti :face32: Sebab kita semua kena tahu bahawa apabila kita dianiai oleh orang lain, maka akan tiba masanya untuk kita juga :face17: Sebab dunia ni berputar, kita perlu tahu bahawa karma itu ada:face12:





           Kadang-kadang aku sendiri pun tak faham sejauh mana perasaan yang ada dalam hati dia Aku selalu berharap dia tidak pernah akan menjadi mendung dengan diri ni, aku juga sedang berlatih untuk memperbaiki cacat cela dalam diri aku  Aku selalu berharap dia akan terus bersabar dengan sikap aku dan tak pernah putus asa  Aku nak melihat mata dia turut tersenyum dengan bibir yang manis itu 











Like If You Like My Entry

Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

Sini-sini , jum comment entri Nieyna ..
*HIKH0K*