Nur Amanina Bte Mohd Naeem

ღ Campakkan Segala Isi Hati Kad Sini ღ:
LOVE LIKE BLOG'S , SOMETIMES YOU FOLLOW SOMEONE WHO DOESN'T FOLLOW YOU AND GET HURT WHEN SOMEONE UNFOLLOW YOU





Sunday 25 December 2011

KEJUJURAN # ♥ #


Entri :: Dear blog.. Mmuackh (!) Morning kiss dari aku*HEHE* , dha pkul 4:25 AM dah , mata still tak mengantuk -.- Apa boleh buatkan .. Saat ini , aku hanya mampu tersenyum riang , nak tahu sebab apa (?) Sebab boifee aku dah baik demam dah ;)) [ GOOGLE ] internet pun laju gila ^^ Hee ~

MONDAY UPDATE :: Dah 3 hari tak update blog , memang miss gila aku dekat blog terCINTA ni .. Okey , tak perlu cakap , aku tahu korang mesti miss gila nak tengok entri aku kan (?) Huu ~ "perasan ja" .. Tahukan , aku sayang blog ni macam boifee aku sendiri -,- *HOHO*" Happy sangat pagi ni dapat update blog ;] Dapat update blog , facebook memang aku tak buka dah lah*HOHO*

CINTA SEJATI :: Apa itu cinta sejati (?) Datangnya dari hati yang suciKejujuran amat penting untuk sesuatu hubungan .. Bukan mudah untuk mendapat kejujuran dari pasangan kita dan bukan mudah untuk kita pahami erti "KEJUJURAN" yang sebenarnya .. Apabila kejujuran itu menguasai hati , akan menjadikan hati itu HATI YANG JUJUR .. Kau ingat itu ;)

MUTIARA HATI :: Cakap pasal ''KEJUJURAN" , aku mula terfikir .. Betulkah aku dah berubah (?) Tak mengharapkan siapa-siapa lagi yang hadir dalam life aku (?) Betulkah aku dah lupakan dia (?) Jujurkah aku dengan diri aku sendiri (?) Tak pun aku hanya berpura-pura lupakan dia .. Seriusly aku tak paham dengan perasaan aku sendiri ..

KATA-KATA HIKMAH :: Ya ALLAH , sesungguhnya Engkau mengetahui RAHSIA yang nampak dari diri aku .. Maka terimalah KEAMPUNAN DARI HAMBAMU INI dan Engkau mengetahui HAJAT-HAJAT HAMBAMU , maka TUNAIKANLAH HAJAT-HAJAT KU INI .. Ya Karim  ya ALLAH wahai yang paling Mengasihi daripada yang Mengasini ..

ISI HATI SEORANG BLOGGER :: Manusia yang terbaik dikalangan kamu adalah manusia yang dapat menguasai dirinya ketika marah .. Aku dah banyak bersabar .. Bersabar dengan tingkah laku budak perempuan comel ni .. Siapa BUDAK PEREMPUAN COMEL ni (?) Dia adalah kawan aku .. Dia dah banyak mencabar kesabaran aku .. Sejak aku kenal dia , mood & kesabaran aku tahap maksimum .. Kenapa (?) Sebab perangai dia .. Hari-hari aku dan dia bergaduh dengan masalah yang hanya sebesar zarah , mesti menjadikan topik itu adalah topik terHANGAT , walaupun tak hot mana -,- "aku ni mamun kah pagi-pagi ni cakap pasal dia" Tak pasal-pasal , nama dia naik ..

CATATAN MOTIVASI :: Enjoy writing (!) Korang paham tak apa yang ingin aku sampaikan ini (?) Well , aku nak tanya apakah maksud menerima diri dia seadanya (?) Mesti tak pahamkan .. Entri ini tersirat dengan perjalan hidup aku .. Dah macam dugaan yang aku alami sebelum ini .. Dan baru sekarang aku paham apa itu erti kejujuran yang sebenar .. Kalau couple , salah seorang tak ada erti kejujuran yang menguasai dirinya , percayalah .. Mereka tidak akan lama .. Sebabnya (?) Kejujuranlah yang membawa kita kebahagiaan yang masih tercai-cari sebelum ini ..

KATA HATI :: Ya ALLAH .. Aku suka dia (!) Buat masa sekarang ni .. Aku hanya mahu dia ** Kalau bukan cintanya dan aku tak mungkin sebegini .. Tidak dinafikan lagi .. Hati aku telah dimiliki dia .. Fullstop , aku dah mula suka dia  .. Awak , terimalah saya dengan hati yang ikhlas dan bukan dengan paras rupa ..

NOTA KAKI :: Jujur itu indah .. Tetapi tuntutannya sangat berat .. Jujur itu nikmat .. Tetapi ujiannya berat .. Jujur itu realiti bukan fantasi .. Jujur itu menginsafi diri , bukan menyusahkan diri .. Jujur itu lebih mudah dari tidak jujur ..


Like If You Like My Entry

Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

Sini-sini , jum comment entri Nieyna ..
*HIKH0K*